onsdag 10 juli 2013

Temple Grandin - inspireras och charmas!

På sommaren tittar jag på hejdlöst mycket film. Stressen från det vanliga livet lägger sig, och tiden finns helt plötsligt där. Just nu har jag fastnat ganska rejält för 90 och 80 talsfilmer, gärna med mycket flippade kläder, hår som står åt alla håll och musik som får popnerven att dansa moonwalk. Jag är en riktig filmnörd och kan lätt säga att det är ett av mina stora intressen. Tyvärr finns det inte dömycket film som har med miljö att göra. Men ett bra tips är filmen Temple Grandin som jag såg för några dagar sedan. 

Temple är autistisk och tänker i bilder, hon kämpar sig genom skolan för att bli vetenskapsman och blir med tid djurrättsaktivist med inriktning humanare djurhållning. Temple Grandin baseras på hennes liv och är således en biografi om en oerhört inspirerande människa. Den är kalasbra, se den! Jag ger den betyget 4/5 och man blir riktigt varm i hjärtat av den, så se den en regnig dag med någon du tycker om eller med en stor kanna te och en bulle eller två.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar