lördag 7 september 2013

Gör egna kuvert!

Facebook, mail, sms, och så vidare. Det är himla enkelt att komma i kontakt med sina nära och kära nu för tiden - vilket är en väldigt bra grej. Men en av de saker som gör mig gladast är när jag kommer hem från skolan, kollar posten och så dyker det upp ett brev i högen med räkningar. Ett brev från en polare utomlands, från mamma, mormor eller någon fin person. 

Så idag ska jag skicka lite brev. Man kan göra kuvert av lite vad som helst. Jag tog en gammal tidning och lite rolig tejp på vissa kuvert. Vill man göra den absolut miljövänligaste varianten rekommenderar jag videon nedanför. Origami kuvert utan att behöva klippa eller limma! Fantastico! 

Så skicka brev till era favoriter så kanske du livar upp e grå måndag eller gör dom lite extra glada. 

Trevlig helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar