måndag 27 maj 2013

Sommarsallad

Jag är en salladsperson! Så det så! Minst hälften av allt jag äter är sallad och det är sallad jag är sugen på en fredagkväll när boyfriendo vill ha veggie burgers. 

"Äh, sallad är inte mat" hävdar vissa. Eller, "va tusan, jag blir inte mätt på sallad!" Jag har lösningen. En supersallad som mättar, är somrig och strålande god.

Detta behöver du för att göra en super-efter-träning-sallad:
-Typ 2-3 dl gröna linser (torra såklart)
- 200 g halloumi
- 1 rödlök
- Några nävar ruccola
- 1 tomat
- 4 soltorkade tomater i olja
- En halv gurka
- Några blad romansallad
- Salt, peppar, oregano och basilika
- En skvätt citronsaft
- Lite solrosfrön

Gör såhär: Koka upp linserna, skölj av och låt svalna (under tiden de kokar och så vidare gör du själva salladen). Stek halloumin i tärningar. Hacka allt förrutom kryddorna, blanda i en skål, krydda, citronsafta, solrosfröa, ha i linserna och halloumin och käka upp. Nom nom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar