torsdag 2 maj 2013

En underbar frukost!

Grönt te, knäckebröd med färskost, aloe vera shot och en levande smoothie!
Frukost är för mig det viktigaste målet mat på hela dagen. En bra frukost håller humöret i schack och efter en natts fasta säger det sig självt att kroppen behöver tanka på. För att göra livet roligare brukar jag variera min frukost ganska mycket, dock återkommer jag alltid till mina gröna smoothies och mitt gröna te.

Recept på min gröna supersmoothie:
- 1/2 gurka
- 6 stora blad romansallad
- 1 tsk spirulina
- 2 dl färskpressad äppeljuice
- 1 cm ingefära
- 1 msk linfrön
- Saften från 1/2 citron
- Toppa med kokosflingor

Hacka alla ingredienser i små bitar för att vara snäll mot mixern och mixa sedan tills den går att hälla upp i ett glas. Slurp!

Jag köpte en bok om te på bokrean som var väldigt intressant. Jag har alltid druckit mängder med te men utan att veta riktigt vad det ska vara bra för (förrutom att det är gött). Vill du veta mer om grönt te och dess hälsoeffekter kan du läsa mer här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar