fredag 18 januari 2013

En frukost med massa power och energi!


Härliga morgon!

Jag är en riktig sjusovare. Sover gärna länge, länge och kan vara riktigt grinig när alarmet ringer på morgonen. Ush. 

På senaste tiden har jag funderat mer och mer på vad jag kan göra för att inte vara så sur på morgonen, för kattens och mannens skulle mest. Haha. Jag har kommit fram till två saker. 

1. Kolla instagram det första man gör. Då ser man en massa peppiga, vackra bilder och blir genast lite gladare (istället för att titta ut ur fönstret och regniga Göteborg är det första man ser..). 
2. Tänk ut en riktigt god frulle. Jag är i alla fall alltid döhungrig på morgonen och mat kan locka mig upp ur sängen när allt annat misslyckas. 

Den här frullen är superlätt, jättegod och väldigt nyttig. Gör såhär: 

1. Mixa följande: 2 äpplen, 2 selleristjälkar, 1 citron (utan skal), 1 cm ingefära, 1 tsk spirulina, 1 gurka. 
2. Dekorera med en krossad valnöt.
3. Drick upp och var glad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar