torsdag 10 januari 2013

Vardagsmaten

Jag har lagat ännu en gegga, och nä jag tänker inte ta kort på den, för det är inte vackert. Om man har kokosmjölk och röd currypasta så kan man ta i vad som helst så smakar det gott, i alla fall de första fem gångerna.

3 Ellenportioner kikärts- och kokosgegga:
Tina lite spenat i en stekpanna (ja jag hade ätit upp all spenat i den förra frysen, men vad tror ni ligger i frysen i nya lägenheten när jag flyttar in? Spenat kanske...), häll på lite olja och stek med en halv lök och en halv kinakål. Man kan ju också ta lite vitlök och ingefära. Lägg i ungefär en tesked röd currypasta och salta och peppra. Häll på en halv burk kokosmjölk. Vill du har mera sås kan du späda ut med lite vatten, då blir den inte så fet heller. Lägg till sist i nästan en hel burk kikärtor, koka upp och servera till t ex nudlar.

Det här är riktig snabbmat, ni kötthövven som inte orkar laga lång och krånglig vegetarisk mat. Detta går snabbare än köttfärssås! Och sa jag att jag inte ens orkade gå och handla, detta var halva burkar och kålhuvuden från senaste veckans matlagning. Det är så man får planera, efter sina grönsaker och öppnade burkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar