fredag 1 februari 2013

Super Bowl på söndag!

Den som känner mig vet att jag är nördigare än nördigast och vinterns största intresse har utan tvekan blivit NFL, amerikansk fotboll. Sena söndagskvällar och nätter, mycket utfrågningar av folk som faktiskt kan reglerna (nu är jag tack och lov insatt) och ett spännande år. 

På söndag är det Super Bowl. Äntligen. Finalernas final. Klockan halv ett (på natten alltså, 00:30) börjar det och efter en oväntad seger av Baltimore Ravens i semifinalen kommer de att möta San Fransisco i finalen. Det är himla spännande och är det någon match man SKA se är det denna. 

Jag och Oskar ska ha hem en massa kompisar och ladda upp med en riktig amerikansk middag, lite amerikanska sällskapsspel (Settlers of Catan) och mys. Den traditionella maten en sådan här afton hade varit chicken wings och kanske spare ribs. Men både jag och Oskar tycker att det är lite si och så med köttindustrin ur både etisk synpunkt och miljömässig sådan så vi tar på oss ansvaret att göra detta vegetariskt. På andra sidan Atlanten växer den vegetariska livsstilen hela tiden och tänkte därför dela med mig av lite recept som vi tänkte testa på söndag. 

Chocolate chip cookies

Faller inget av detta i smaken är det bara att googla "Vegetarian Super Bowl" och det kommer upp en hel del alternativ. För vår del blir det säkert något mer spännande, lite amerikansk öl och himla trevligt.

Ha en fantastisk Super Bowl allihopa!

San Fransisco får se upp tror jag. Och hoppas.

Förväntar mig snyggt spel från Baltimore efter semifinalen mot New England Patriots. Heja!

2 kommentarer:

  1. Alltså verkligen nördigt! Men bra tips!

    SvaraRadera
  2. Jag har hört att det är sexigt att vara nördig så man kan ju alltid hoppas!

    SvaraRadera