onsdag 13 februari 2013

Superstressigt och effektivt.


Bild från www.web-tv.nu

När jag är väldigt stressad blir jag väldigt effektiv. När jag är effektiv blir jag väldigt engagerad. Och såhär långt låter det ju kalas. Men även då behöver kroppen och hjärnan varva ner. Lättare sagt än gjort.

Så när jag tenta-pluggar och ska "ta en paus" brukar jag försöka ta en paus som är relaterad till ämnet jag håller på med. Så därför när jag tar en välförtjänt plugg-paus ikväll ska jag se dokumentären "Dokument utifrån - Chokladens bittra bismak". En dokumentär om chokladindustrins barnarbete, usla arbetsmiljö och avsaknaden av mänskliga rättigheter.

Hemskt, eller hur? Men inget hjälper av att sticka ner i huvudet i sanden gott folk. Och engagemang kommer ifrån att man vet om att problem existerar. Så se den. Och kom ihåg att köpa rättvis choklad till det rättvisa kvällskaffet eller teet.

Nu försvinner jag in i tentabubblan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar