torsdag 20 december 2012

Julkortsverkstaden

Att pyssla är ju bland det bästa som finns, och nu när sista tentan är gjord så har jag gjort julkort som hamnar på lådan imorgon. Och jag vet att man skulle postat för längesedan, men jag har faktiskt inte hunnit.
Jag skickar bara egna julkort, och inte till så värst många, bara till dom som jag inte träffar till jul.
I år blev det lite godistema, med pepparkaksformar och presentsnöre som ser ut som polkagris. Det är synd att ingen annan får se allihopa samtidigt, det är nästan då dom är som finast...
 

Jag tycker att den här sorten fungerar väldigt bra, jag viker en bit papper på mitten och skriver adress utanpå och en hälsning inuti och sätter en bit tejp så att brevbäraren bara kan läsa på utsidan. Inget krångel med kuvert.

Papperna har jag samlat på mig, det glittriga är från ett tidigare års julkortstillverkning och den mönstrade är en papperspåse som man plockar svamp i på affären. Tidigare har jag använt överbliven tapet, eller varför inte det allra lättaste: Klippa ur tidningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar