måndag 17 december 2012

Projekt: tömma frysen del 2

Jag fortsätter min räd i frysen...

Tortellini och kikärtsgegga
Koka tortellinin som det står på paketet, tina broccoli och hackad spenat i en stekpanna, tillsätt lite olja, en gul lök och vitlök efter smak. Salt och peppar. Ös på med kikärtor och andra halva paketet grädde. Låt koka ihop en stund, kolla så att kikärtorna är varma innan du käkar.

Tomaterna är såklart inte det bästa att äta så här mitt i vintern, men väldigt goda... Dom kommer i alla fall inte från Holland. Salladen var min rumskompis rester och behövde verkligen ätas upp. Är det någon annan som har ätit något gott från frysen det senaste? Jag har två Quornfiléer kvar, något tips på hur jag ska laga dem?

Edit: Okej, jag har jättemycket ärtor i frysen, alltså sjuuukt mycket gröna ärtor. Säkert tre påsar. Och vad katten gör man med så mycket ärtor? Tips mottages tacksamt. 

1 kommentar:

  1. Ärtsoppa om man är ett stort fan! Quornet tycker jag att du ska steka och sen ha i en pastasallad, superbra matlåda som man inte behöver vänta på micron i skolan!

    SvaraRadera