fredag 28 december 2012

Projekt: tömma frysen del 3

Nu är det ärtornas tur! En kompis tipsade om grön ärtsoppa, så jag gjorde ett försök, hade väldigt svårt att föreställa mig hur det skulle smaka innan jag åt, men det smakar precis som gröna ärtor!


Grön ärtsoppa
Fräs en till två lökar i lite olja, häll på 600 g gröna ärtor, 4 dl vatten och en buljongtärning, koka 5-10 min. Mixa soppan och blanda i grädde (det stod mjölk i receptet men min rummis Samuel har råkat köpa en liter grädde...).
Det verkar som om det är lite poppis att ha pepparrotskräm i, typ Crème fraîche med pepparrot, men det hade jag inte, utan jag tog turkisk yoghurt och hackade i lite chili och ingefära. Ingefäran känns fräsch till grädden men all mat som jag gör smakar just ingefära... Så heja pepparrot!

Nu sticker jag till fjällen! Tjoho!

2 kommentarer:

  1. I am very greatfull to you as you shared this.I am recently developing associate app spotify web player login
    that is you may have an interest to seem on that :

    SvaraRadera
  2. Have you attempted this new app SlingPlayer Free for Phone Apk : that is certainly exceptional.

    SvaraRadera