fredag 7 december 2012

Vi skulle ju plugga men...

Idag har vi varit på Naturhistoriska museet i Göteborg, jag och Lina. För tillfället har dom en utställning om parasiter, intressant men ganska äckligt också. På deras folder är det en cool grönblå parasit med spröt, men i verkligheten  var alla vita maskar i olika storlekar och äcklighetsgrad. Ett litet avsnitt om klimatförändringar var med också. Stick dit och kolla vettja, gratis för alla oss under 25! I den fina butiken kan man dessutom passa på att köpa fina julklappar, jag hittade en perfekt för en tvååring jag känner.

Sen gick vi och tittade på de vanliga djuren, mina favoriter är fjälldjuren, Linas är valarna såklart.

Vi köpte ett gäng gamla böcker, jag valde dom här tre från längesedan. I stickboken finns ett mönster på en islandströja som jag vill göra så småning om.

Till sist tog vi en fika med den här fina utsikten, snön är enda anledningen jag behöver för att vilja rädda något klimat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar