onsdag 19 december 2012

Raw koriandersallad med vintertouch.


Hej på er!

De senaste dagarna har varit ett feberinferno, jag har kollat på alla avsnitt "Allt för Sverige", tyckt synd om mig själv och allt sånt man gör när man är sjuk. För att bli frisk lite snabbare har jag hävt i mig smoothies och smarriga raw food-rätter, en liten mini-detox kan man säga, och nu börjar jag bli frisk. Fantastiskt!

För att fira kommer här ett recept på en sjukt god (och nyttig!) vintersallad. Raw, såklart.

Du behöver (2 personer):
☃ Ett halvt litet rödkålshuvud
☃ Ett äpple
☃ Lite russin
☃ En paprika
☃ 3 msk lösa korianderblad
☃ Havssalt

Dressing:
☃ 4 msk olivolja
Pressad juice från en halv citron
☃ 5 msk ekologisk tamari

Diverse:
☃ 1/2 dl sesamfrö

Du hackar alla komponenterna till salladen till små tärningar och blandar noga. Blanda ihop ingredienserna till dressingen och häll över salladen. Blanda fint igen. Häll på sesamfrön och blanda igen, ät upp!

/Lina

Ps. Inspiration från Pigg och glad med Raw Food av Vibeke Amdisen

2 kommentarer: