fredag 8 mars 2013

Internationella kvinnodagen och pyssel!

Den här dagen behövs så himla mycket. Men det var faktiskt inte det jag skulle blogga om, även om det ligger mig ytterst varmt om hjärtat med jämställdhet.

Jag och Ellen sitter och skriver på varsin hemtenta just nu. Eller, jag bloggar ju men Ellen sitter nog och svettas lite och ojar sig över brukardeltagande i förvaltningsmodeller. Ja, ni hör ju! Himla kul!


Jag däremot har pysslat. Hittade nämligen en gammal högtalare. Hur hittar man sånt? Man har ögonen på skaft och framför allt, när man väl hittar något så ger man sig fan på att bära hem det. Det var lite tungt. Men jag behövde egentligen inga högtalare utan jag behövde en hallmöbel där mina älskade skor kan stå. Så jag vände på steken, tog ett coolt tyg som jag fått ärva av min mamma och klädde om den. Tjusigt va? Och vårskorna har äntligen fått kika fram. I väntan på vårsol och långa klänningar. Längtar.

Och kissen blev nöjd hon med. Ha en trevlig fredag så ses vi på andra sidan hemtentan!

1 kommentar: